Ahogy öregszünk, testünk és elménk számos visszafordíthatatlan változáson megy keresztül. És bár az öregedés ellen nincs gyógymód, számos hatékony trükk segít megőrizni egészségünket és jó életminőségünket, ahogy öregszünk, hogy jól öregszünk.

Az egészséges öregedés nem elérhetetlen. Vannak nagyszerű pszichoszociális tevékenységek, amelyekről bebizonyosodott, hogy segítik az időseket abban, hogy független és kifizetődő életet éljenek fájdalomtól és érzelmi kényelmetlenségtől mentesen. Csak annyit kell tenned, hogy megnyílsz az új lehetőségek előtt, és elfogadod az esetleges fizikai és lelki kihívásokat.

Íme néhány egyszerű, de hatékony lépés, amellyel éles, aktív és magabiztos maradhat, miközben csatlakozik az idősödő népességhez.

Mozog

A fájdalmak, a fáradtság és a megerőltető gyakorlatok végzésére való képtelenség az öregedés természetes velejárói. Azonban a tehetetlenségnek és a passzivitásnak engedni az utolsó dolog, amire szükséged van, különösen, ha az a cél, hogy jó öregkort élj meg.

Azok, akik rendszeresen sportolnak, általában hosszabb és jobb életet élnek. Ez egy jól ismert tény. A sport szerelmesei kevésbé szenvednek krónikus fájdalomtól, fogyatékosságtól, elhízástól, rossz hangulattól és depressziótól. A fizikai aktivitás nemcsak az általános jó közérzethez járul hozzá, hanem segít fenntartani a rendszeres társas kapcsolatokat is, ami jót tesz a lelki egészségnek is. Tehát ne hagyja ki az edzőtermi rutint, és ne áldozza fel az edzéseit előrehaladott kora miatt.

Ne add fel a szerelmi életedet

Az életkor előrehaladtával csökkenhet a szexuális tevékenység iránti vágyuk. De ez nem jelenti azt, hogy később hátra kell hagynod a szexet.

A szexuális vágy változásai, az alacsony libidó és az izgalmi problémák hátterében krónikus betegségek, mentális zavarok és/vagy kiegyensúlyozatlan hormonszintek állnak. Ezért fontos, hogy gondoskodjon szexuális egészségéről, és hozzáférjen a megfelelő forrásokhoz, amelyek segítenek optimalizálni azt a jövőben. Kezdheti most azzal, hogy felkeres egy dedikált szexuális egészségügyi portált a nowgreenhealth24x7.com címen.

Soha nem szabad tartózkodónak lenni a szexuális küzdelmeit illetően. Mondja el és beszélje meg aggályait orvosával és partnerével is. Ellenkező esetben nem fogja tudni időben kezelni a problémákat. Jó ötlet nyílt beszélgetést folytatni háziorvosával, és szakember segítségét kérni, ha úgy gondolja, hogy szexuális egészsége romlik. Ez minden bizonnyal segít abban, hogy élvezze szexualitását és intim kapcsolatait, amikor belép a későbbi évekbe.

Okos ételválasztás

Ahogy öregszik, szervezetének különböző tápanyagokra, vitaminokra és ásványi anyagokra lehet szüksége a megfelelő működéshez. És az Ön feladata, hogy gondoskodjon arról, hogy szervezete megfelelő mennyiségben jusson be.

Ha nincs krónikus betegsége, és orvosa nem javasol speciális diétát, vegyen be több fehérjetartalmú élelmiszert az étrendbe. Ügyeljen arra, hogy több sovány húst, baromfihúst, halat és tenger gyümölcseit tegyen a tányérjára, és csökkentse a tejtermékek fogyasztását. A vitaminok és étrend-kiegészítők értékes kiegészítései lehetnek a fő étrendnek, ha bölcsen választják és szedik.

Próbáljon ki egy alacsony nátriumtartalmú diétát, ha meg akarja tartani a magas vérnyomást, az elhízást és a szívbetegségeket. A sokak által kedvelt mediterrán étkezési mintával kombinálva, amely a friss termékekre, a tenger gyümölcseire és a teljes kiőrlésű gabonákra helyezi a hangsúlyt, az alacsony sótartalmú étrend segíthet eltávolítani az egészségtelen ételeket az étrendből anélkül, hogy kihagyná az alapvető tápanyagokat.

Leszokni a dohányzásról

Még egy fiatal szervezet is elszenvedheti azokat a rossz hatásokat, amelyekről a dohányzás hírhedt, nem beszélve az öregedő testről. Még ha egész életében dohányzott is, drasztikusan javíthatja egészségi állapotát, ha most abbahagyja. Annak ellenére, hogy nehéz leszokni, próbáljon meg minden nap kevesebb cigarettát elszívni, és fokozatosan csökkentse a nikotint. A nikotinpótló terápiák cukorkák, tapaszok vagy gumi formájában szintén segíthetnek a dohányosoknak leszokni a dohányzásról. A rossz szokásoktól való megszabadulás bármely életkorban javítja a vérkeringést, az állóképességet, a tüdőkapacitást, az íz- és szagérzékelést, a szexuális egészséget stb. Tehát ne habozzon, növelje esélyét az egészséges és boldog idősödésre a cigiről való leszokással.

Próbálj ki valami újat, és próbáld ki magad mentálisan

Ha úgy gondolja, hogy időpocsékolás újszerű tevékenységeket végezni idősebb korában, gondolja át újra. A kutatások azt mutatják, hogy azoknál az időseknél, akik hajlamosak mentális kihívásokat vállalni és agyukat tornáztatni, kisebb valószínűséggel alakul ki Alzheimer-kór vagy más típusú demencia. Az idősebb felnőttek fejleszthetik memóriájukat, agyi teljesítményüket és szókincsüket, ha rendszeresen keresztrejtvényt fejtenek és más agyi játékokat játszanak, amelyek az állandó mentális kihívások kiváló forrásai.

Az új készségek elsajátítása és a szellemileg serkentő tevékenységekben való részvétel nagyszerű módja annak, hogy éles maradjon, és erősítse a kognitív képességek széles körét az életkor előrehaladtával. Akkor miért nem kezd el egy hangszert tanulni, sajátítsa el a nyilvános beszéd művészetét vagy a képszerkesztést? Soha nem késő tanulni és önmagad jobb verziójává válni, még 90 évesen sem.



Forrás