„A várakozás nem csak üres remény. Megvan a belső bizonyossága, hogy eléri célját.” ~I Ching

A várakozás rossz hatással van a modern nyugati társadalomra. Nem meglepő módon egy ősi kínai szövegben (az I Chingben) kellett keresnem, hogy megfelelő idézetet találjak a cikk elindításához. Nem szeretünk várni! Sokkal könnyebb idézeteket találni az interneten arról, hogy „ragadjuk a napot”, és hogy valami történjen.

Életem nagy részében türelmetlen ember voltam. Azt akartam, hogy történjenek velem dolgok! Huszonévesen határozott napirendem volt: befejezni az egyetemet, elkezdeni a pályafutásomat, megházasodni és családot alapítani. Kijelentettem hát a szakomat, és elkezdtem ledönteni a céljaimat. Amikor eljött az idő, hogy férjhez menjek, kiválasztottam a legmegfelelőbb embert, és mentem.

Nem igazán tudtam a várakozásról. Azt hittem, megtetted, amikor nem volt bátorságod vagy meggyőződésed. Ez csak ürügy volt, hogy ne tegyen lépéseket. most már jobban tudom.

Azóta megtanultam, hogy a várakozás az egyik legerősebb eszköz, amellyel olyan életet teremthetünk, amilyennek szeretnénk.

Az egónak vagy az elmének nagyon kényelmetlen a várakozás. Ez az a részed, amely nagyjából azt kiabálja: „Csinálj valamit! Bármi jobb a semminél!” És mivel egy nagyon ego-vezérelt társadalom vagyunk, rengeteg külső hangot találsz, amelyek alátámasztják ezt az üzenetet.

Az elme gyűlöli a bizonytalanságot, és szívesebben követ el hibákat, mint hogy egyszerűen a „nem tudó” állapotában éljen, miközben a helyes út kibontakozik.

Van egy kifejezés, amelyet szívesen leírok ennek a bizonytalanságnak: liminális. A limitális tér a lehetőségek határán vagy küszöbén van. Ez egy tiszta potenciál helye: innen bármilyen irányba indulhatunk. Nincsenek erős fények és nyilvánvaló táblák, amelyek azt mondják, hogy „Sétálj errefelé”.

A zárt terek nagyon kényelmetlenek lehetnek, és legtöbbünk hajlamos arra, hogy a lehető leggyorsabban átrohanjon rajtuk.

Ha ehelyett lassítani tudunk, fokozatosan kitisztul a táj, mint amikor a szemünk megszokja a sötét szobát. Elkezdjük használni minden érzékszervünket. Az ego fényesen megvilágított szupersztrádát akar a jövőbe, de a való élet inkább egy labirintus. Tegyünk egy-két lépést egy bizonyos irányba, majd előre tekintünk egy újabb fordulópontra. A haladás teljesen más készségeket igényel, és a várakozás az egyik legfontosabb!

Mindennek megvan a maga időzítése, és gyakran nem úgy, ahogyan szeretnénk (most – vagy talán még tegnap). Vannak dolgok, amik tudatalatti szinten történnek, önmagunkban és másokban, amelyek felkészítenek minket a következő lépésre. Furcsa módon, amikor eljön a cselekvés ideje, gyakran az elkerülhetetlenség érzése támad, mintha mindig is így lett volna.

Nézz vissza az életedre, és látni fogod ezt a mintát. Először is nézd meg a kikényszerített döntéseket: hogyan alakultak? Aztán keress olyan alkalmakat, amikor csak „tudtad”, hogy mit kell tenned, anélkül, hogy gondoltál volna rá. Mi történt ezután?

A második típusú döntés kulcsa a belső tudás mély érzésére vár.

Ez nem jelenti azt, hogy biztos vagy abban, hogy minden pontosan úgy fog alakulni, ahogy szeretnéd. Vagy hogy nem érzel félelmet. De van egy érzés a testedben, ami azt mondja: „Igen, itt az idő”, amit ahhoz a késztetéshez hasonlítok, amit a vándormadarak kapnak, amikor eljön az ideje, hogy elhagyják a várost. Nem azon tanakodnak, hogy menjenek-e, hanem térképeket és naptárakat nézegetnek. Csak akkor mennek, amikor itt az ideje.

Mi is állatok vagyunk – megvan és ki tudjuk fejleszteni azt a belső érzékenységet, amely lehetővé teszi számunkra, hogy egyszerűen tudjuk, mit tegyünk, amikor itt az ideje. De ehhez ki kell szállnunk az eszünkből. A gondolkodás egy bizonyos pontig hasznos, de általában messze túlmutatjuk a hasznosságán!

Újra és újra mérlegelünk különféle lehetőségeket, és kizárólag reményeink és félelmeink alapján próbáljuk megjósolni a jövőt.

Végtelenül beszélgetünk másokkal arról, hogy mit kellene tennünk, remélve, hogy megtalálják helyettünk a választ (és ideális esetben megpróbálunk mindenkit egyetértésre bírni).

Gondolkodunk azon, hogy mit „kell” tennünk, bármilyen külső kritérium alapján: józan ész, erkölcs, vallás, családi értékek, pénzügyek stb.

Aztán általában összeadjuk az egészet, és csak a legjobbat hozzuk ki.

Jobb módszer, ha számba veszed, hogy mit tudsz (és ami még fontosabb, amit nem tudsz), majd… várj.

Ha van olyan intézkedés, amelyhez meg kell tennie, még akkor is, ha úgy tűnik, nincs összefüggésben az adott kérdéssel, tegye meg! Ezután ismét várjon egy újabb mozgási késztetést. Inkább várj aktívan, mint passzívan. Ez azt jelenti: tartsd belső érzékeidet az impulzusokra vagy intuíciókra hangolva. Várja, hogy megérkezik a válasz. Ahogy az I Ching mondja, várj „a cél elérésének belső bizonyosságával”.

Nem ugyanaz a vacakolás és halogatás, amikor valami újat akarunk kipróbálni, de félünk kilépni az ismeretlenbe. Ha az intuíciód egy bizonyos irányba húz, és az elméd azt kiáltja: „Állj!” mindenképp hagyd figyelmen kívül az elmédet.

Van egy finom, de nagyon valós különbség a félelem érzése (amely megakadályozza, hogy megtegyen valamit, amit akarsz) és a kétség között (ami arra figyelmeztet, hogy a felszínen jónak tűnő döntés nem megfelelő az Ön számára).

Mindkét esetben keresse és bízzon a belső tudás mély érzésében, még akkor is, ha a gondolatai mást mondanak. Egy barátom egyszer azt mondta nekem, hogy az apja a legjobb tanácsot adta neki: „Az életed . . .



Forrás